BURS BAŞVURULARIMIZ BAŞLADI

Değerli Gönüldaşlarımız ve Öğrencilerimiz

Kendi eviniz gibi gördüğünüz vakfımız, hayırsever hemşehrilerimizin yardımları ile sizlerin ihtiyaçları arasında bir köprü görevi görerek burs hizmeti sunmaktadır. Dolayısıyla hemşehrilerimizin bize emanet ettiği bursları ihtiyaç sahibi ve başarılı öğrencilerimize ulaştırmak vakfımız için vicdani ve hassas bir görevdir. Burs başvuru sürecinin uzun ve titiz olması da bu hassas görevin gereğidir. Bize emanet edilen her bursu başarılı, ihtiyaç sahibi Adıyamanlı öğrencimize ulaştırmakla mükellefiz.

Burs başvurusunda bulunurken lütfen bu hassasiyetlerimizi ve görevimizin ağırlığını göz önünde bulundurup başvuru yapınız. Aşağıda yer alan beş başvuru şartını taşıyorsanız burs başvurusunda bulununuz. Unutmayınız ki beş başvuru şartını taşımayıp, burs başvurusunda bulunmanız mülakat ve burs başvurusunun diğer süreçlerinin yavaş ilerlemesine sebep olacak ve öğrenci arkadaşlarınıza rahatsızlık verecektir.

Yeni Eğitim ve Öğretim Yılının Hakkınızda Hayırlı Olması ve Başarı Dileklerimizle....

ADIYAMANLILAR VAKFI BURS BAŞVURU ŞARTLARI

  1. Adıyamanlı olmak;

Başvuran öğrencinin veya babasının, dedesinin vb. kütüğünün Adıyaman görünmesi gerekmektedir. Kütüğü Adıyaman olmayıp doğum yeri Adıyaman görünenler Adıyamanlı sayılmayacaktır.

  1. İstanbul ve Ankara’daki Üniversitelerde veya Adıyaman Üniversitesinde Öğrenci olmak;

Özel Üniversitelerde okuyanların % 100 burslu okuyor olmaları gerekmektedir. Özel üniversitelerde ücretli okuyanlar, %75, %50, %25 burslu okusalar dahi burs başvurusunda bulunamazlar.

İstanbul, Ankara ve Adıyaman dışında okuyan öğrencilerimize kısıtlı bütçemizden dolayı burs desteği sağlayamamaktayız. Bu durumdaki öğrencilerimiz burs başvurusunda bulunamazlar. Uzaktan eğitim veya açıköğretim programlarına kayıtlı öğrencilerimize burs verilmemektedir.

  1. Ön lisans veya Lisans öğrencisi olmak(ADYÜ öğrencileri lisans Programına kayıtlı olmak zorundadır);

Yüksek lisans veya Doktora öğrencileri burs başvurusunda bulunamazlar. Adıyaman Üniversitesinde okuyan ön lisans öğrencileri başvuru yapamazlar.

  1. Maddi desteğe muhtaç olmak;

Burs başvurusunda bulunan öğrenci, maddi desteğe ihtiyacı olduğunu vakfımızın kendisinden istediği belgelerle ispatlamak zorundadır.

  1. Başarılı Olmak;

Ara sınıflar için söz konusu olan bir şarttır. Hazırlık okuyan öğrencinin, hazırlık sınıfını geçmiş olması gerekmektedir. Çok özel bir durumu veya mazereti olmayıp, birden fazla zayıfı olan öğrenci burs başvurusunda bulunamaz.

BURS BAŞVURU TAKVİMİ

YENİ BURSİYERLER İÇİN;

İlk defa burs başvurusu yapacak öğrenciler, 2018-2019 Eğitim Yılında Vakfımızdan burs almamış fakat daha önceki yıllarda burs almış öğrenciler ile daha önce burs başvurusunda bulunmuş fakat burs almaya hak kazanmamış öğrenciler yeni öğrenci sayılmaktadır.

  • İnternetten burs başvurusu (01 Eylül- 4 Ekim 2019)

Başvuru web sayfasından, (www.adiyamanlilarvakfi.org.tr) yapılacaktır. İzlenecek adımlar aşağıda belirtilmiştir. Ankara ve Adıyaman okuyan öğrencilerimiz de web sayfamız üzerinden başvuru yapacaklardır.

  • Soyadına göre mülakat günü ve saatinin ilanı 

Soyadına göre mülakat günü ve saati Ekim ayı içerisinde web sayfamızdan ilan edilecektir. Başvuru yapan tüm yeni öğrenciler Mülakata geleceklerdir. Mülakat için ayrıca sms veya mail gibi iletişim kanalları ile bilgilendirme yapılmayacaktır.

  • Bursiyer adaylarının mülakatı (Ekim ayı içerisinde yapılacaktır.)

Mülakatlar Vakfımızın İstanbul Merkezinde, Ankara ve Adıyaman Şubesinde yapılacak olup mülakat tarihleri Ekim ayı içerisinde web sitemizde duyurulacaktır. Başvuru yapan tüm yeni öğrenciler Mülakata geleceklerdir. Mülakat için ayrıca sms veya mail gibi iletişim kanalları ile bilgilendirme yapılmayacaktır.

  • Evrak Teslimi (Mülakat sırasında)

Aşağıda yer alan evraklar mülakat sırasında öğrenci tarafından yanında getirilecek ve mülakat komisyonuna verilecektir.

1- Öğrenci belgesi

2-Transkript belgesi (üniversiteyi yeni kazananlar hariç)

3-ÖSYM sınav sonuç belgesi fotokopisi, (üniversiteyi yeni kazananlar)

4- Aile nüfus kayıt örneği,

5- Kardeş veya kardeşlerinizin öğrenci belgesi,

6- 1 Adet Fotoğraf (Web sitesinde başvuru esnasında fotoğraf yüklemeyenler getirecektir. Başvuru formuna fotoğraf yüklerken fotoğraf boyutunu çeşitli programlarla ayarlayabilirsiniz)

7- Aşağıda, durumunuza uygun olan seçenekte istenilen belge; (Velisinin Gelir Durumunu Gösteren Belge)

a)Velisi SSK veya Emekli Sandığına kayıtlı çalışıyor veya emekli (Emekli Sandığı-SSK-Bağ-kur) ise velisinin maaş bordrosu,

b)Velisi Bağ-Kura kayıtlı esnaf olanlar velilerinin işyerinin 2018 yılına ait vergi levhası fotokopisi, Çiftçilik bağ-kuru olanlar çiftçilik belgesi fotokopisi,

c)Velisi yeşil kartlı(GSS-0) olanlar, velisinin yeşil kartının(GSS-0) fotoğraflı sayfa ve arka sayfanın fotokopisi, (sgk web adresinden de çıktı alınabilir)

d)Velisinin durumu yukarıdaki seçeneklerden hiçbirisine uymayanların, köyde oturuyorsa muhtarlıktan, ilçede oturuyorsa kaymakamlıktan, ilde oturuyorsa valilikten alacakları velisinin işsiz veya fakir olduğuna dair belge veya Gelir Testi Sonucu

  • Bursiyer Listesinin Açıklanması (Ekim ayı içerisinde yapılacaktır.)

Web sayfamızdan ilan edilecektir.

  • İlk Burs Programı (İlk burs programı Kasım ayında yapılacaktır.)

İstanbul’da okuyan öğrenciler için Vakfımızın Bağcılardaki Genel Merkezinde, Ankara ve Adıyaman’da okuyan öğrenciler için ise programdan önce duyurulacak mekânda her ay burs programları düzenlenecek, olup bursiyerlerin katılımı mecburidir.

Not: Ankara ve Adıyaman’da okuyan öğrencilerimizin burs başvuru süreci de yukarıdaki gibi olup, Vakfımızın Ankara ve Adıyaman Şubesi tarafından koordine edilmektedir.

Adıyamanlılar Vakfı Adıyaman Şubesi adresi: Ali taşı Mah. Atatürk Bulvarı. No: 138/1 Emirhan Apt. Tel: 0416 214 3444

Adıyamanlılar Vakfı Ankara Şubesi adresi: Sakarya Mah. Ev Kadını sok: No: 17 Altındağ Ankara Tel: 0507 139 7188 (Abuzer Uçar)

 

WEB SAYFASINDAN BURS BAŞVURUSU YAPMAK İÇİN İZLENECEK ADIMLAR

  1. Adım

Web sitemize giriş panelinden üye girişinizi yapınız, Üye değilseniz giriş panelin alt kısmında yer alan ÜYE OL, bölüne tıklayarak karşınıza çıkan üye formunu eksiksiz doldurup üye olunuz. Doğrulama linki e-mail adresine gelecektir. Linke tıklayıp üyeliğinizi aktifleştiriniz. Üye olduktan sonra şifrenizi unutmanız halinde şifremi unuttum kısmında yeni şifrenizi mail adresinize talep edebilirsiniz.

  1. Adım

Üye panelinden üye girişi yapınız.

  1. Adım

2019-2020 Burs Başvurusu bölümünden burs başvuru formunu eksiksiz doldurunuz.

4.Adım

Form kaydınızı onayladıktan sonra burs başvurunuzun alındığına dair bilgi metni ekrana gelecektir. Burs başvuru durumunuz ile ilgili düzeltme, çıktı alma gibi durumları üye girişi yaparak takip edebilir veya başvurunuzu güncelleyebilirsiniz.

SORULARINIZ İÇİN: 0212 447 4456

info@adiyamanlilarvakfi.org.tr

 

ESKİ BURSİYERLER İÇİN;

2018-2019 Eğitim Yılında Vakfımızdan burs alan öğrenci eski bursiyerdir. Adıyaman Üniversitesinde veya Ankara’daki üniversitelerde okuyan eski bursiyerlerimiz de bu adımları izleyecektir. Eski bursiyerlerimizin de internetten burs başvurusunda bulunma zorunluluğu bulunmaktadır.

  • 01 Eylül - 4 Ekim 2019; İnternetten burs başvurusu;

Başarı Durumunu Gösteren Belgenin (Transkript veya hazırlık sınıfını geçtiğini gösteren belge) 30 Eylül’e kadar vakfa teslim edilmesi gerekmektedir.

Eski bursiyerlerimiz, web sayfamızdan başvurularını 4 Ekime kadar yapmaları gerekmektedir. Başarı Durumunu Gösteren Belgeyi (Transkript veya hazırlık sınıfını geçtiğini gösteren belge) 30 Eylül tarihine kadar vakfımıza ulaştıracaklardır. Şuana kadar başarı belgesi ile öğrenci belgesini vakfımıza ulaştıran öğrencilerimizin belgelerini tekrar teslim etme zorunluluğu yoktur. Bu öğrencilerimiz 4 Ekim 2019 Cuma gününe kadar internetten burs başvurusunda bulunacaklardır.

Ankara’daki Üniversitelerde ve Adıyaman Üniversitesinde okuyan eski bursiyerlerimiz de sözkonusu belgeleri vakfımızın Anakara ve Adıyaman şubesine ulaştıracaklardır…

Eski öğrencilerimizin değerlendirilmesi vakfımız tarafından yıl içerisinde yapılan etkinliklere katılım durumları, başvuru formu ve transkriptleri üzerinden yapılacaktır. Bu değerlendirme sonucu mülakata alınacak öğrenciler tespit edilecek ve web sitemizde ilan edilecektir, mülakata çağrılmayan eski bursiyerlerimizin bursları bu sene de devam edecektir. Eski bursiyerlerden ayrıca belge istenmeyecektir.

  • Mülakata çağırılacak öğrencilerin ilanı

Geçen eğitim yılında vakfımızın etkinlikleri ve programlarına katılım durumuna göre, Başvuru formu ve transkript üzerinden yapılacak bu değerlendirme sonucu mülakata alınacak öğrenciler 30 Eylülden sonra ilan edilecektir. Zayıfı olan tüm öğrenciler mülakata çağrılacaktır. Zayıfı olan öğrencilerin durumu mülakatta yapılacak değerlendirme sonucu kesinleşecektir. Zayıfı olmadığı halde başvuru formu üzerinde yapılan değerlendirme sonucu eski bursiyer mülakata çağrılabilecektir.

  • Eski bursiyerlerin mülakatı (5 Ekimde duyurusu yapılacaktır.)

Eski bursiyerlerden olup mülakata çağrılan ve bursunun devam etmesi kararlaştırılan öğrenciden, evrak istenmeyecektir.

  • Burs Kazan Öğrenci Listesinin Açıklanması (Ekim ayının içerisinde yapılacak olup duyurusu sonra yapılacaktır.)

Eski bursiyerlerden olup mülakata çağrılan ve bursunun devam etmesi kararlaştırılan öğrencilerin ilanıdır.

  • İlk Burs Programı (İlk burs programı Kasım ayında yapılacaktır.)

İstanbul’da okuyan öğrenciler için Vakfımızın Bağcılardaki Genel Merkezinde, Ankara ve Adıyaman’da okuyan öğrenciler için ise programdan önce duyurulacak mekânda her ay burs programları düzenlenecek olup bursiyerlerin katılımı mecburidir. İlk burs programı Kasım ayında yapılacaktır.

Son Eklenenler