...
EĞERLİ GÖNÜLDAŞLARIMIZ VE ÖĞRENCİLERİMİZ
Kendi eviniz gibi gördüğünüz vakfımız, hayırsever hemşerilerimizin yardımları ile sizlerin ihtiyaçları arasında bir köprü görevi görerek burs hizmeti sunmaktadır. Dolayısıyla hemşerilerimizin bize emanet ettiği bursları ihtiyaç sahibi ve başarılı öğrencilerimize ulaştırmak vakfımız için vicdani ve hassas bir görevdir. Burs başvuru sürecinin uzun ve titiz olması da bu hassas görevin gereğidir. Bize emanet edilen her bursu başarılı, ihtiyaç sahibi Adıyamanlı öğrencimize ulaştırmakla mükellefiz.
Burs başvurusunda bulunurken lütfen bu hassasiyetlerimizi ve görevimizin ağırlığını göz önünde bulundurup başvuru yapınız. Aşağıda yer alan başvuru şartlarını taşıyorsanız burs başvurusunda bulununuz. Başvuru şartlarını taşımayıp, burs başvurusunda bulunanların başvuruları reddedilecektir.
Bu kapsamda Yeni Eğitim ve Öğretim Yılının tüm öğrencilerimize hayırlı olmasını temenni ederiz.
ADIYAMANLILAR VAKFI BURS BAŞVURU ŞARTLARI
- ADIYAMANLI OLMAK;
Başvuran öğrencinin veya babasının, dedesinin vb. kütüğünün Adıyaman görünmesi gerekmektedir. Kütüğü Adıyaman olmayıp doğum yeri Adıyaman görünenler Adıyamanlı sayılmayacaktır.
- İstanbul, Ankara, Gaziantep ve Adıyaman Üniversitelerinde Öğrenci olmak;
- Özel üniversitelerde okuyanların %50, %75 ve % 100 burslu okuyor olmaları gerekmektedir.
Özel üniversitelerde ücretli veya %25 burslu okuyanlar burs başvurusunda bulunamazlar.
Uzaktan eğitim veya açıköğretim programlarına kayıtlı öğrencilerine de burs verilmemektedir.
- Lisans öğrencisi olmak.
- İstanbul'da yüksek lisans ve doktora yapan Adıyamanlı öğrencilere de burs verilecektir. (Bu öğrenciler hazırlayacakları özgeçmişleri ile birlikte vakfımıza başvuru yapacaklardır. Adıyamanlı olmayıp da Adıyamanlar Vakfı ile ilgili araştırmalar yapan öğrencilerin de başvuruları kabul edilecektir.)
- Maddi Desteğe İhtiyacı Olmak;
Burs başvurusunda bulunan öğrenci, maddi desteğe ihtiyacı olduğunu vakfımızın kendisinden istediği belgelerle ispatlamak zorundadır.
- Başarılı Olmak;
Ara sınıflar için söz konusu olan bir şarttır. Hazırlık okuyan öğrencinin, hazırlık sınıfını geçmiş olması gerekmektedir.
Ara sınıflarda okuyup ilk defa başvuru yapacak öğrencilerden üç ve daha fazla zayıfı olanlar burs başvurusunda bulunamaz.
ÖNLİSANS ÖĞRENCİLERİ BAŞVURU YAPAMAZ.
BURS BAŞVURU TAKVİMİ
YENİ BURSİYERLER İÇİN;
- İnternetten Burs Başvurusu (15 Eylül 2025 ile 30 Eylül 2025 arası)
Başvuru web sayfasından, (www.adiyamanlilarvakfi.org.tr) yapılacaktır. İzlenecek adımlar aşağıda belirtilmiştir. İstanbul dışındaki diğer illerimiz olan Ankara, Gaziantep ve Adıyaman’da okuyan öğrencilerimiz de web sayfamız üzerinden başvuru yapacaklardır.
- Mülakat Günü Ve Saatinin İlanı
Burs başvurusu yapmış olmak, mülakata katılmaya hak kazanma anlamı taşımamaktadır. Başvurular alındıktan sonra, yapılacak ön değerlendirme sonucu mülakata katılmaya hak kazanan bursiyer adaylarına SMS ile mülakat tarihi ve saatiyle ilgili bilgilendirme yapılacaktır.
- Bursiyer Adaylarının Mülakatı (11/12-18/19 Ekim 2025 tarihinde yapılacaktır.)
Mülakatlar, vakfımızın İstanbul’daki Genel Merkezinde yapılacaktır.
Adıyaman, Ankara ve Gaziantep Şubesi’nde yapılacak olan mülakat tarihleri Ekim ayı içerisinde web sitemiz üzerinden duyurulacak ve mülakatlar bu şubelerimizin merkezinde yapılacaktır. .Mülakata katılmaya hak kazananlar için ayrıca sms veya mail gibi iletişim kanalları ile bilgilendirme yapılacaktır.
- Evrak Teslimi (Mülakat sırasında)
Aşağıda yer alan evraklar mülakat sırasında öğrenci tarafından yanında getirilecek ve mülakat komisyonuna verilecektir.
1- Öğrenci belgesi
2-Transkript belgesi (üniversiteyi yeni kazananlar hariç)
3-ÖSYM sınav sonuç belgesi fotokopisi, (üniversiteyi yeni kazananlar)
4- Aile nüfus kayıt örneği( babanın TC kimlik numarası ile çıkarılması gerekiyor)
5- Kardeş veya kardeşlerinizin öğrenci belgesi,
6- Web sitesinde başvuru esnasında fotoğraf yüklenecektir.
7- Aşağıda, durumunuza uygun olan seçenekte istenilen belge; (Velisinin Gelir Durumunu Gösteren Belge)
a)Velisi SSK veya Emekli Sandığına kayıtlı çalışıyor veya emekli (Emekli Sandığı-SSK-Bağ-kur) ise velisinin maaş bordrosu(SGK hizmet dökümü değil)
b)Velisi Bağ-Kura kayıtlı esnaf olanlar velilerinin işyerinin 2024 yılına ait vergi levhası fotokopisi, Çiftçilik bağ-kuru olanlar çiftçilik belgesi fotokopisi,
c)Velisi yeşil kartlı(GSS-0) olanlar, velisinin yeşil kartının(GSS-0) fotoğraflı sayfa ve arka sayfanın fotokopisi, (sgk web adresinden de çıktı alınabilir)
d)Velisinin durumu yukarıdaki seçeneklerden hiçbirisine uymayanların, köyde oturuyorsa muhtarlıktan, ilçede oturuyorsa kaymakamlıktan, ilde oturuyorsa valilikten alacakları velisinin işsiz veya fakir olduğuna dair belge veya Gelir Testi Sonucu
- Bursiyer Listesinin Açıklanması ( 03.11.2025 tarihinde web sitemizde ilan edilmesi planlanmaktadır.)
- İlk Burs Programı (İlk burs programı Kasım ayında yapılacaktır.)
İstanbul’da okuyan öğrenciler için vakfımızın Bağcılardaki Genel Merkezinde, Ankara’da okuyan öğrenciler için ise programdan önce duyurulacak mekânda her ay burs programları düzenlenecek olup bursiyerlerin katılımı mecburidir.
Adıyamanlılar Vakfı Ankara Şubesi adresi: Sakarya Mah. Ev Kadını sok: No: 17 Altındağ Ankara Tel: 03123111202 & 0 532 507 13 15 (Yasin Fırat)
Adıyamanlılar Vakfı Gaziantep Şubesi adresi: Adıyamanlılar Vakfı Gaziantep Şubesi
Alleben Mah. Asaf Erkılıç Apt. Kat:1 Daire No:3 Şahinbey/Gaziantep Gaziantep Tel: Adem Tunç: 0 505 944 66 40
ESKİ BURSİYERLER İÇİN;
2024-2025 Eğitim öğretim Yılında Vakfımızdan burs alan tüm öğrencilerimiz eski bursiyerdir.
Eski bursiyerlerimizin de internetten burs başvurusunda bulunma zorunluluğu bulunmaktadır.
- İnternetten Burs Başvurusu (15 Eylül 2025 ile 30 Eylül 2025 arası)
Eski bursiyerlerimiz, web sayfamızdan başvurularını 30 Eylül’e kadar yapmaları gerekmektedir.
Eski bursiyerlerden transkript ve öğrenci belgesi dışında ayrıca belge istenmeyecektir.
Ankara, Adıyaman, Gaziantep Üniversitelerde okuyan eski bursiyerlerimiz de yukarıda belirtilen söz konusu belgeleri ilgili vakıf şubesine ulaştıracaklardır.
Eski öğrencilerimizin değerlendirilmesi vakfımız tarafından yıl içerisinde yapılan etkinliklere katılım durumları, başvuru formu ve transkriptleri üzerinden yapılacaktır. Bu değerlendirme sonucu mülakata alınacak öğrenciler tespit edilecek ve web sitemizde ilan edilecektir.
Mülakata çağrılmayan eski bursiyerlerimizin bursları ise aynı şekilde devam edecektir.
Mülakata Çağırılacak Öğrencilerin İlanı
Geçen eğitim yılında vakfımızın etkinlikleri ve programlarına katılım durumuna göre, başvuru formu ve transkript üzerinden yapılacak bu değerlendirme sonucu mülakata alınacak öğrenciler 7 Ekim’de ilan edilecektir.
Zayıfı olan öğrencilerin durumu mülakatta yapılacak değerlendirme sonucu kesinleşecektir.
- Eski bursiyerlerin mülakatı (11.10.2025 tarihinde yapılacaktır.)
Eski bursiyerlerden olup mülakata çağrılan ve bursunun devam etmesi kararlaştırılan öğrencilerden, transkript ve öğrenci belgesi dışında evrak istenmeyecektir.
- Burs Kazanan Öğrenci Listesinin Açıklanması (03.11.2025 tarihinde web sitemizde ilan edilmesi planlanmaktadır.)
- İlk Burs Programı (İlk burs programı Kasım ayında yapılacaktır.)
İstanbul’da okuyan öğrenciler için Vakfımızın Bağcılar’daki Genel Merkezinde; Adıyaman’da, Ankara’da Gaziantep’te okuyan öğrenciler için ise programdan önce duyurulacak mekânda her ay “ÖĞRENCİ BULUŞMALARI” programları düzenlenecek olup bursiyerlerin katılımı mecburidir.
WEB SAYFASINDAN BURS BAŞVURUSU YAPMAK İÇİN İZLENECEK ADIMLAR
- Adım
Web sitemize giriş panelinden üye girişinizi yapınız, Üye değilseniz giriş panelin alt kısmında yer alan ÜYE OL, bölüne tıklayarak karşınıza çıkan üye formunu eksiksiz doldurup üye olunuz. Doğrulama linki e-mail adresine gelecektir. Linke tıklayıp üyeliğinizi aktifleştiriniz. Üye olduktan sonra şifrenizi unutmanız halinde şifremi unuttum kısmında yeni şifrenizi mail adresinize talep edebilirsiniz.
- Adım
Üye panelinden üye girişi yapınız.
- Adım
2025-2026 Burs Başvurusu bölümünden burs başvuru formunu eksiksiz doldurunuz.
4.Adım
Form kaydınızı onayladıktan sonra burs başvurunuzun alındığına dair bilgi metni ekrana gelecektir. Burs başvuru durumunuz ile ilgili düzeltme, çıktı alma gibi durumları üye girişi yaparak takip edebilir veya başvurunuzu güncelleyebilirsiniz.
SORULARINIZ İÇİN: 0212 447 4456